SNÖ, SNÖ OCH MER SNÖ

Denna vintern har det kommit mycket snö. Jag gillar snö, men när jag talar om det för Micke och andra närstående tycker de inte att det är så konstigt. Jag slipper ju hålla på att skotta bort snön. Sen att jag får pistolhota Nils innan han går ut och skottar är ju en annan sak.

Men det är så konstigt för alla klagar på hur trötta de är på snön. Ingen tänker på att alternativet hade varit mörkt dystert väder, regn på tvären och massor av blåst. Tänk på det ni, så kanske ni uppskattar vädret lite mer. Nu är det slut på uppläxningen, nu kommer lite vackra vinterbilder istället.



Denna bilden tog jag när jag och Frida var på väg till Klippan för att shoppa på Basthan. Solen var på väg ner och det var hög, kall vinterluft. Härligt! Föresten köpte vi så mycket kläder med oss hem så vi fick gömma några kassar för Micke.



Väg 21 efter flygrakan



vinterväder



och mer vinterväder

 

Micke skottar runt huset

 



Han ser inte helt nöjd ut med att det aldrig slutar snöa...



DARIN, ikväll äger DU Melodifestivalen!


Kommentarer
Postat av: E

Det gör ont i en soldyrkares själ när "det vita skräpet" från himlen vräker ner och när det aldrig blir sol och vår...



kramkramkramkram

2010-02-24 @ 07:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0