ISABELLE CARO



Isabelle Caro ville bli modell. Hon hade alla förutsättningar att lyckas. Men hennes modedesigner tyckte att hon var "lite rund" och bad henne gå ner 10 kg.

Det förändrade hennes liv. Hon utvecklade anorexi och blev slav under sjukdomens hårda grepp om henne.

Hon bestämde sig för att göra något bra av det hon lärt sig. Hon kämpade med näbbar och klor för en lag som förbjöd magra modeller att modella. Därmed skulle lagen förändra modellbilden av de sjuka ideal modebranschen har idag.

Hon dog den 17 november 2010.

 








Tack för ditt arbete emot ätstörningar Isabelle.

Jag brukar vara rättså försiktig med att säga att jag förstår någon annan men i detta fallet kan jag känna känslan hon haft av sin sjukdom. Historien berör mig på djupet av mitt hjärta och jag önskar att något gott har kommit av denna tragiska historia. Anoreximonstret lämnar aldrig frivilligt ens kropp man måste hela tiden kämpa för att komma ifrån det....

Jag vill inte leva med det, jag vill inte dö med det
Jag vill avskärma det från min kropp, avlägsna det
Jag vill slänga bort det, lämna det och aldrig gå tillbaka
Jag vill inte dö med det, jag vill leva utan det



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0